Distansmöten
– arrangera möten, kurser & evenemang online
Alternativet till att ställa in eller skjuta upp fysiska möten och event är att genomföra dem på distans. Till hands finns lättillgängliga tjänster för videomöten och webbinarier som till exempel Google Meet, Skype och GoToWebinar. Konserter och föreläsningar liksom matcher och andra idrottsevenemang kan genomföras med publik med hjälp av livestreaming via till exempel Vimeo eller Youtube.
Ska du ha många deltagare och funderar över hur du ska kunna administrera det hela? Utnyttja Magnet eventverktyg för att sprida ordet, ta emot anmälningar eller sälja biljetter och ha full koll före, under och efter det digitala evenemanget. Tar inte du betalt av dina gäster tar inte vi betalt av dig.
För inbjudan, planering & hantering av onlineevent
✅ Ordning & reda
✅ Tidsbesparande
✅ Flexibelt.
Skapa ett onlineevent
Med Magnet får du upp en anmälningssida inom några få minuter, och kan börja ta emot dina gästanmälningar. Du kan designa din anmälningssida. Med Magnet går det att skapa kreativa, säljande och snygga eventsidor. Du kan till exempel ändra färger, typsnitt, bilder, omslagsbilder, bakgrundsbilder och färg och form på dina ikoner för sociala medier.
Olika typer av biljetter
Namnge dina biljetter, prissätt dem och ange moms. Rör det sig om ett paket lägger du till vad som ska ingå i biljettpriset; exempelvis en bok eller ett presentkort. Du bestämmer själv vilka uppgifter du vill att köparen ska uppge. Skapa egna biljetter med olika sorters rabatt, till exempel för den som är tidigt ute (early-bird-biljett), och distribuera rabattkoder. Du kan dessutom tidsstyra olika biljettyper och ställa in specifika tidsintervall när de är till salu. Arrangerar du ett populärt evenemang där biljetterna snabbt går åt kan du också sätta upp en kölista via biljettverktyget. Du får kort sagt ett flexibelt och bra biljetthanteringssystem
Flera färdiga betallösningar
Vad passar din organisation och det aktuella evenemanget bäst? För vissa är det Swish, för andra kortbetalning. Vissa vill fakturera själva och andra kanske har ett helt kostnadsfritt webbinarium. Magnet har färdiga betallösningar att koppla på för dig. Och Magnet är gratis för dig som har gratisevent.
Administrera eventet
Du förbereder enkelt ett informationsmejl som skickas till deltagaren när denne anmält sig eller köpt biljett. På så sätt får deltagaren tillgång till länk och praktisk information för att ansluta till evenemanget. Ytterligare ett sätt är att göra två eller tre utskick, där själva länken levereras i nära anslutning till evenemanget, till exempel en timme innan.
Ska du flytta ett redan bokat fysiskt event till webben är det förstås viktigt att gå ut och tydligt informera om detta i alla sociala kanaler, och att meddela registrerade deltagare direkt via e-post och eventuellt sms.
På din adminsida ser du allt administrativt kring eventet. Hur många biljetter har sålts? Vilken är försäljningssumman just nu? Vilka har avbokat och vilka kommer delta? Vilka har checkats in via appen och dator? På så sätt får du får järnkoll på anmälningar, betalningar och avhopp
Checka-in via app
Använd mobilen eller dator för att checka in din gäster. Allt uppdateras i realtid från de olika enheterna. Du får koll på hur många som anslutit och hur många ni väntar på.
Uppföljning av evenemanget
När evenemanget är över har du tillgång till relevant data, som statistik. Och dessutom möjligheten att enkelt genomföra en uppföljning av deltagarnas upplevelse.
Prova Magnet nu
Här ser du vilka funktioner som ingår, även i gratislicensen.
Skapa ett konto och bekanta dig med eventverktyget Magnet, registreringen är kostnadsfri.