Webbaserade tjänster för event, anmälningar och inbjudningar kan bli eventplanerarens främsta verktyg i verktygslådan. Den här typen av tjänster har potentialen att göra ditt jobb enklare, samtidigt som de hjälper dig att öka din ROI. De förbättrar ofta också kundresan. Det vill säga … om eventverktyget jobbar för dig, och inte emot dig.
Om du har investerat i en sådan lösning, se då till att säkerställa att den verkligen hjälper dig framåt och inte saktar ner ditt arbete.
Här är fem tecken på att ditt eventverktyg inte är rätt för dig:
Tekniken ska göra livet enklare, inte tvärtom. Om du upplever att ditt eventverktyg gör jobbet svårare och tar längre tid att genomföra – då är det dags att leta upp en ny leverantör och byta ut ditt eventverktyg.
Ditt eventverktyg bör vara intuitivt och användarvänligt. Det bör vara utvecklat på så sätt att ditt event får bästa paketering, ett enkelt och kundvänligt anmälningsformulär och blir lätt att sprida.
Om dina kunder klagar på att formuläret har alltför många fält att fylla i – då har du ett problem! Själva idén med verktyget är ju att förenkla anmälningsprocessen. Leta upp ett eventverktyg som hjälper dina kunder att anmäla sig på ett enkelt och smidigt sätt.
Gå igenom dina affärsmål. Försöker du öka antalet deltagare? Försöker du förenkla registreringen? Försöker du underlätta betalningarna? Identifiera dina mål och se till att ditt eventverktyg möter upp mot dessa. Tekniken ska supporta din affärsverksamhet. Om det inte gör det – ja, då kan det vara hög tid att se efter om du kan hitta en annan leverantör.
It-världen utvecklas ständigt och många leverantörer av it-tjänster gör sällan uppdateringar i samma takt. Om en ny telefon kommer ut på marknaden, se då till att dina webbsidor och anmälningsformulär är optimerade för just den modellen.
Om det finns säkerhetsrisker, se då till att din leverantör gör det tryggt för dina kunder att besöka dina webbsidor.
Se till att din leverantör erbjuder dig och dina kunder de senaste versionerna med de senaste uppdateringarna. Om du upptäcker att du använder gamla och omoderna verktyg, då är det hög tid att byta leverantör.
Det sista som du som eventplanerare eller event manager vill oroa dig för är om du följer GDPR eller inte. Men kom ihåg att om du har tillgång till och/eller lagrar kundinformation, såsom namn och e-mailadresser och dylikt, så har du ansvaret för att att du följer de regler som gäller. Se till att din leverantör och ditt eventverktyg har kunskap och funktionalitet att följa GDPR, de nya dataskyddslagarna inom EU – om inte, byt leverantör!
Du förbinder dig inte till någonting.
Inga kortuppgifter behövs.
Magnet är en eventplaneringshemsida för såväl proffs som nybörjare. Det är väl känt att nyckeln till ett lyckat event är ordentlig planering, och med vår gratis plattform för eventplanering har du verktyget du behöver för att lyckas. Klicka här för att testa Magnet idag! Hemsida för planering av alla typer av event Vill du både […]
Som eventmakare har man tusentals saker att hålla reda på samtidigt. Det är mycket som ska hända under de få timmar som eventet pågår. Då är det viktigt att alla vet vad man ska göra och i vilken ordning. Därför är en checklista ett måste.
Har du som eventplanerare lite mycket att göra? Letar du efter något som kan göra eventplanerandet mer tidseffektivt, enklare och till och med roligare? Vårt verktyg Magnet är det perfekta alternativet för alla typer av eventplanerare, oavsett hur mycket erfarenhet du som planerare har. Med verktyget får du allt du behöver för ett lyckat event, […]